onsdag 6 maj 2009

Apropå tv-serier..

På senaste tiden har jag börjat titta en del på tv-serien Navy CIS. Det är egentligen samma princip som de flesta andra kriminalserier, men den här har sitt fokus på brottslighet inom flottan.

Serien i sig är rätt crappy med klyschiga repliker och förväntade karaktärer, men till och från rätt underhållande. Därför satte jag mig häromdan och kollade upp några av skådespelarna i serien.

Eftersom jag är en sucker för underdogs var den första jag kollade upp Sean Murray som spelar agent Timothy McGee, en rätt tafatt, klumpig karaktär som är ny i spelet och ofta blir utnyttjad. I verkliga livet visade han sig ha en mer omfattande meritförteckning än jag trott och är gift och har barn.

En annan favorit är Michael Weatherly som spelar agent Anthony "Tony" DiNozzo. Hans karaktär är motsatsen till McGee, han är självsäker, kaxig, lite typen man kan tänka sig var prom-king på sin tid, som säkert aldrig har haft problem med det motsatta könet.
Det förvånade mig att läsa att Weatherly´s verkliga liv inte alltid har varit så lätt.

Hans far var den första i USA att importera schweziska arméknivar och därför har gjort sig en förmögenhet på detta (det finns väl ett jobb för alla..)
När Weatherly markerade att skådespeleri var det han ville satsa på gjorde fadern en "Aaron Spelling" dvs. skrev ur honom ur sitt testamente och lämnade honom arvslös.
Men Weatherly gjorde storsuccé som skådespelare och har säkert knäppt sin pappa på näsan en gång för alla.

Michael har även tidigare varit förlovad med skådespelerskan och sexsymbolen Jessica Alba, känd som alla mäns våta dröm.

Alba är för närvarande ihop med Cash Warren som hon träffade under inspelningen av Fantastic Four och tillsammans har de dottern Honor Marie.


+ Till Jessica Alba för att hon som 12 åring började laga sin egen mat då alla i hennes familj är överviktiga. Att hon sen skulle bli känd för sina kurvor, som enligt ett universitet i USA har de perfekta proportionerna enligt det gyllene snittet, var väl bara en bonus.

- Till Alba för att hon var gravid med dottern samtidigt som en av hennes bästa vänner. När vännen kungjorde att hon skulle döpa sin dotter till Honor var Jessica snabb att härmas då hon tyckte det var ett fantastiskt namn. Och eftersom hon är den kända av de två kan jag tänka mig att kompisen fått höra mer än en gång "Honor? Efter Jessica Albas dotter eller?". Det är INTE okej att sno en annan kompis babyname; se Sex and the city-avsnittet "The baby shower" där Laney (Dana Wheeler-Nicholson) snor Charlottes (Kristin Davis) babyname "Shayla".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar